Margherita on a pizza?

SHARE THIS | PIN-IT | TWEET IT




The first time I had a Margherita Pizza was this past summer. I had never heard of such a thing and my mind was blown. I though they put a margarita in a pizza. Y'all can only imagine the conversation that insured. I soon learned this was not the case and my mind was blown even further when I tasted the yummy Basil. Y'all know I've been obsessed with Basil as of late and my most viewed post is my Basil Chicken recipe. So, y'all gettin' the point? I really love Margherita Pizza. It's all I order at Studio Movie Grill. Wait, is that just a Texas thing?

A few weeks back I was contacted by Inkling. They have an interactive ecookbook entitled Modernist Cusisine at Home. The book is a bit pricy but worth the money if you ask me. Naw, she ain't tell me to say that. When I was emailed I was given access to, yep you guessed it, a Margherita Pizza recipe. Y'all I was to excited. Couple that with the gift card to Central Market I had and you couldn't tell me nothin' I was ready to shop.

I'll have to say what I liked most about the cookbook chapters I looked at is how everything was broken up. Not only were pictures involved but with a click of a button I could adapt the recipe to fit serving size. I could also keep track of the items I'd already purchased or had in my house. Umm, yes please. I followed the simple directions just like it told me to and not only did I get yummy pizza but I got gorgeous photos out of my creation. That's a win for me. Y'all they even have troubleshooting tips. Umm, yes ma'am. To many times to I find a recipe posted online and realize that not the average person can complete said recipe. You ain't got to worry with this cookbook. Maybe I'll gift it to my Momma so she can finally learn how to cook and won't starve when I eventually get a more stable job and move out. HAHA

I say all this to say that I really like the cookbook and the recipe she sent me. Y'all I wonder if she knew Margherita Pizza was on my list of recipes to learn and blog about.

Click that pretty little link above and it will take you to the recipe along with many more. Literally It was just dough, cheese, sauce, salt, pepper flakes and basil. Umm, again yes ma'am. Go get ya some.
You may also like:

17 comments

  1. We spent time in Italy this last Summer and fell in love with the Margherita Pizza from Naples. It was thin, crisp, sometimes burnt on the bottom and sides, simple with just three ingredients and oh SO good! Thanks for sharing! Great read.

    ReplyDelete
  2. I've never tried the Margherita Pizza ... My fear is that there is not much cheese and my pizza HAS to have cheese. I wish someone would order one and I could take a bite.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohh, It is worth it. I promise. You can always add more cheese. That's what I did to the second one I didn't take a picture of.

      Delete
  3. I too just found my new love for Margherita Pizza, it is beyond the best!

    ReplyDelete
  4. Yum! That looks so good, and sounds fairly easy to make. Great post :)

    ReplyDelete
  5. Absolutely gorgeous pics! I just want to rub my face all over that... is that weird?

    ReplyDelete
    Replies
    1. No ma'am. I want to as we'll but I'm out of pizza. But I do have some of the ingredients left so I'm gonna mix it in my soup.

      Delete
  6. This is one of my favorite kinda of pizza!!!! It is one of my regular ones at Newk's. I definitely need to get this recipe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. amen girl. Amen. And guy need to.

      Delete
  7. Sean and I are OBSESSED with Margherita pizza and caprese anything....we can even tell you WHY it's called Margherita pizza. We eat it ALL THE TIME. And yes, people still think there's an actual margarita involved and think we're crazy....and we don't care cuz it's delicious!!! It's the only thing we order at our fave pizza place as well :) Just another reason why we're friends!

    ReplyDelete
  8. Oooooh I love margherita pizza! Love it straight from Italy the best, and your pizza looks good, too! =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmm, jealous that you've had some.

      Delete
  9. Gimme gimme! This looks delicious!

    ReplyDelete

I respond to comments via email unless your email is unlisted. Then I'll respond via the blog. Thank y'all. Remember to always take the sweet tea!

© GlitznGrits.com. Design by MangoBlogs.